Planta lui Popeye Marinarul este o leguma revigoranta si energizanta, constituie un aliment excelent pentru oricine se simte obosit si extenuat, pentru cei anemici si cei in varsta. Fiert inabusit si fara alta apa decat sucul sau propriu, spanacul este cea mai buna garnitura cu unt, otet sau lamaie, pentru aproape orice fel de carne fiarta. Este laxativ si emolient, de aceea este foarte bun si pentru persoanele in varsta. Este un adevarat depozit de substante nutritive, bogat in minerale si vitamine, inclusiv vitaminele C si E, beta-caroten, fier, acid folic, potasiu, calciu, magneziu si clorofila. Spanacul are in plus, calitatea de a fi usor digerabil si, de fapt, are chiar proprietati digestive, stimuland pofta de mancare, digestia si absorbtia, prin provocarea secretiei de enzime digestive si a bilei, de aceea este tonicul perfect.
Se considera ca spanacul este originar din sud-vestul Asiei sau vestul muntilor Himalaya si a fost pentru prima data cultivat in Persia. Se pare ca vechii arabi il considerau un aliment foarte nobil, de aceea l-au dus in Spania in secolul al X-lea, de unde a devenit popular in tot restul Europei. Era cultivat de calugari in multe manastiri din Europa medievala si facea parte din hrana taranilor, in acea vreme. In Anglia secolului al XVI-lea, a devenit cunoscut ca leguma usoara, hranitoare si usor digerabila. Era administrata celor aflati in convalescenta si celor slabiti, pentru recapatarea vigorii, puterilor si pentru a-i ajuta sa se insanatoseasca. La inceputul secolului XX, spanacul era considerat un aliment excelent, nu numai pentru tatarea anemiei si debilitatii, dar si pentru bolile renale, cardiace, indigestie, hemoroizi si constipatie. Pe langa toate astea, trebuie sa stiti ca spanacul ajuta la pastrarea vederii, stimuleaza imunitatea, ajutand astfel organismul sa lupte cu infectiile. Spanacul este foarte gustos in supe si mancaruri de legume, carora le confera o savoare speciala, iar culoarea sa verde inchis aproape ca te face sa te simti bine numai privind-o. Bogatia de clorofila si bioflavonoide ofera spanacului minunata sa culoare, dar ii confera, de asemenea proprietati terapeutice foarte pretioase. Consumat cu regulariate, aceste substante sunt considerate de ajutor in dezactivarea agentilor cancerigeni din organism, fiind astfel un inhibator al formarii tumorilor. 
Printre bioflavonoide se afla si carotenoizii beta-caroten si luteina, care s-a dovedit ca ajuta la prevenirea cancerului de colon, stomac, plamani si prostata. Se spune ca, dintre toate sucurile de legume, cel de spanac este cel mai bun in prevenirea cancerului. Din cauza continutului ridicat de acid oxalic, spanacul trebuie evitat de cei care sufera de guta, artrita, calculi renali sau vezicali. 
Saptamana trecuta imi era o pofta de omleta, si avand spanac pe la indemana (abia ce cumparasem pentru pilaful de orez cu urzici) am improvizat, adaugand ce mai aveam prin frigider: piept de pui inabusit, susan putin prajit, cascaval plus alte mirodenii. A iesit o nebunie, trebuie sa o mai fac. Dar pana atunci va recomand un suc din: 2 mere, 2 portocale, o tulpina de telina si o mana de spanac. Puneti totul in blender si la final adaugati putina apa daca este necesar

Recent post

Stiri director webSEO RomaniaOnline Marketing Certificat Web Technology Blogsfree web site traffic and promotion Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Bloguri, Bloggeri si Cititori
Ranking medicina-tehnologie.blogspot.ro por Alexa AltaVista - AOL - Google - MSN - Yahoo Sitemap google Sitemap yahoo Sitemap msn

Blog Archive

Un produs Blogger.

Follow by Email

Popular Posts

Social

Add to netvibesSubscribe in Bloglines ping fast  my blog, website, or RSS feed for Free My Ping in TotalPing.com Agregar Web - Directorio de websMedicine Blog DirectoryBlogorama - The Blog Directoryblog search directoryTop  blogs Real Estate

Persoane interesate

Cool Google Gadgets

Curs Valutar BNR